TuneList - Make your site Live

Monday, September 2, 2013

pesanan untuk sang 'guardian angel'ku~


pabila kita lihat mendungnya langit, 
puas kita mencari kemana hilangnya mentari.

begitu jugak pabila kita lihat teriknya mentari,
kita tercari-cari kemana menyoroknya sang rembulan dan hujan.

buat sang 'guardian angel' ku,
bukak mata pasang telinga tabahkan hati.

dulu~ aku yakin, walaupun aku jalan berseorangan,
tapi aku tetap tidak keseorangan, 
sebab masih ada orang yang sudi menjadi 'telinga'ku,
pengganti keluarga sementara disisi,
sementara aku merantau jauh...

dulu~ walau berat macam mana pon masalahku,
aku tidak terasa serabut dan beban,
sebab aku tau, disebalik kedukaan aku,
ada orang yang berusaha untuk mengembalikan semula senyuman diwajahku.

buat awak~
saya dah penat. sungguh. saya dah penat.
saya lepaskan perasaan saya ini dengan rela.

kerana, 
apa yang saya inginkan,
hanyalah kebahagiaan awak selamanya.

awak~
kalau dulu, anak abah ni jadi kuat,
sebab ada seorang hamba Allah,
yang sudi menemani dia susah dan senang.

sekarang,
bukannya awak yang menghilang,
tapi saya yang mengundur diri,
supaya saya tak menjadi penghalang kegemilangan hidup awak.

duhai teman~
kadangkala daku befikir,
masih adakah kesempatan untuk segalanya berubah,

dan kemudian, aku tersedar.
aku terlupa. aku khilaf.
bukankah janji Allah itu suatu yang pasti.

mengapa masih ada ragu dalam hati?
kalau sudah ditakdirkan semuanya untuk berlaku,
siapalah kita untuk melawan takdir.

maybe Allah has set us to meet someone 'wrong',
for us to be prepare, to meet someone 'right'.

dan tak semestinya sesuatu yang kita pikirkan terbaik buat kita adalah baik,
dan begitu jugak sebaliknya. 

maka, saya lepaskan rahsia hati ini,
dengan harapan semoga awak bahagia,
dan jugak semoga kita berjaya mencapai impian yang diimpi selama ini.

dan~

sekiranya satu masa nanti telah terbukti bahawa awak adalah 'the one'.
dan ketika itu kita sudah diikat dengan ikatan yang dirahmati,
maka, jikalau pada saat itu daku kembali membaca pesanan ini,
ianya akan menjadi peringatan baru untuk aku,
terus berusaha mencapai bahagia,
dengan izin daripada-Nya.
bersama sidia 'imam'ku~

sekian,
xoxo
(cik siti wan kembang; bukan nama sebenar)

p/s: sebenarnya, saja aje nak test skill menulis. tengah taksabar nak tunggu abes 8bulan di penang, dan tengah serabut nak abeskan diploma yang tinggal sedikit aje lagi dalam ingatan. maybe dah dapat idea time cuti panjang nanti nak buat ape. hihii. may Allah bless ;)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts